×
Meniu

Proiectul Claselor Bilingve pe agenda discuțiilor ministrului Lilia Pogolșa și a Ambasadorului Franţei în Republica Moldova, E.S. Pascal Le Deunff

Ministrul Educației, Culturii și Cercetării Lilia Pogolșa a avut astăzi, 21 ianuarie, o întrevedere cu Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Franței în Republica Moldova, E.S. Pascal Le Deunff. La ședință au mai participat  directorul Alianței Franceze din Moldova Emmannuel Skoulios și directorul regional pentru Europa Centrală și Orientală al AUF Mohamed Ketata.

 

Oficialii au discutat despre stadiul relațiilor de colaborare moldo-franceze în domeniul educației, și anume: implementarea proiectelor de mobilitate academică și stimularea cooperării inter-universitare, Proiectul Claselor Bilingve, realizarea în comun a proiectelor de cercetare științifică, crearea centrelor francofone în cadrul instituțiilor de învățământ etc. 

Ministrul Lilia Pogolșa a mulțumit Ambasadei Franței pentru sprijinul constant pe care îl acordă Republicii Moldova în domeniile de competență ale Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, subliniind importanţa Proiectului Claselor Bilingve, care se implementează în 8 licee din Republica Moldova.

În context, E.S. Pascal Le Deunff a vorbit despre rezultatele Studiului de caz privind Proiectul – Claselor Bilingve francofone din Republica Moldova, realizat în perioada martie – octombrie, cu suportul financiar al Ambasadei Franței la Chișinău. „Clasele bilingve din Republica Moldova își ating remarcabil obiectivul lor principal. În fiecare an, timp de două decenii, zeci de tineri termină ciclul liceal în cadrul proiectului cu un bagaj cultural și educativ solid și cu un nivel de cunoaștere a limbii franceze care se întâlnește rar în țările din regiune.”, a subliniat oficialul.

La finalul întrevederii, părțile au convenit asupra intensificării cooperării în domeniile educației, culturii și cercetării, dar și asupra organizării unei ședințe ordinare a Comitetului de Pilotaj, care va avea drept scop identificarea unor soluții viabile de dezvoltare a Proiectului Clasele bilingve Francofone, având ca temei recomandările Studiului privind Proiectul – clasele bilingve francofone din Republica Moldova.